ACCOUNTMANAGERS
REGIO'S: LIMBURG / ANTWERPEN / VLAAMS-BRABANT / OOST-en WEST-VLAANDEREN
Als Account Manager ben je verantwoordelijk voor het behalen van de verkooptargets. Naast het implementeren van een distributie- en verkoopstrategie, werk je op jaarbasis ook concrete account- en actieplannen uit.
Je zet de richting uit en communiceert op heldere wijze de doelstellingen uit. Met jouw drive, empathie en coaching skills bouw je mee aan een gemotiveerd, goed samenwerkend team dat de beoogde resultaten behaalt.
Als ambassadeur van het bedrijf smeed je nauwe partnerships met kleine of grote speciaalzaken. Samen met de mede-accountmanagers bezoek je de key accounts op regelmatige basis.
Je werkt intensief samen met verschillende afdelingen (commerciële binnendienst, marketing, logistiek,..). Rapportering en cijferanalyses maken uiteraard ook deel uit van je takenpakket.
Jouw analytische blik op de markt zorgt ervoor dat je oog hebt voor nieuwe business opportuniteiten. Je denkt mee over hoe marktevoluties en trends kunnen worden omgezet in successen.
Je rapporteert aan de Commercieel Directeur.
Profiel
Je kunt met druk omgaan
Je bent nauwkeurig en weet de nodige structuur aan te brengen
Je volgt deadlines en gemaakte afspraken
Je hebt oog voor detail, werkt efficiënt en weet je tijd optimaal te verdelen
Je bent leergierig
Ervaring in verlichting is een plus, jouw motivatie primeert!
Je bent zelfstandig – accuraat – ordelijk
Jobgerelateerde competenties
Het plan voor klantenwerving ontwerpen en de klantbezoeken plannen
De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
Een vooruitgangstraject voorstellen
Een bijdrage leveren aan de commerciële en marketingstrategie van de onderneming
De bestelling (beschikbaarheid van producten, leveringstermijn, behandeling van klachten, …) en de klanten (getrouwheidsacties, tevredenheidsenquêtes, aanmaningen, …) opvolgen
Het commerciële voorstel uitwerken
Samen met de klant de voorwaarden van de verkoopovereenkomst of de prijsraming overeenkomen
Producten presenteren of demonstreren bij de klant en advies geven
De klantenwerving administratief opvolgen en het team informeren
Commerciële acties uitvoeren tijdens evenementen
Persoonsgebonden competenties
Regels en afspraken nakomen
Zelfstandig werken
Commercieel zijn
Plannen (= ordenen)
Samenwerken als hecht team
Resultaatgerichtheid
Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
Klantgerichtheid
Leervermogen hebben
Aanbod
Een uitdagende en gevarieerde job in een groeiend bedrijf
Aangename werkomgeving met fijne collega’s
Kans om mee te denken met het bedrijf
Je werkt in een vaste en voltijdse functie in een gezond en stabiel bedrijf.
Je ontvangt een marktconform loon
Naast 20 verlofdagen ontvang je ook nog ADV dagen, je werkt namelijk in een 40 uurrooster
Een catalogus als beste vriend