ACCOUNTMANAGERS

REGIO'S: LIMBURG / ANTWERPEN / VLAAMS-BRABANT / OOST-en WEST-VLAANDEREN

 

Als Account Manager ben je verantwoordelijk voor het behalen van de verkooptargets. Naast het implementeren van een distributie- en verkoopstrategie, werk je op jaarbasis ook concrete account- en actieplannen uit.

Je zet de richting uit en communiceert op heldere wijze de doelstellingen uit. Met jouw drive, empathie en coaching skills bouw je mee aan een gemotiveerd, goed samenwerkend team dat de beoogde resultaten behaalt.

Als ambassadeur van het bedrijf smeed je nauwe partnerships met kleine of grote speciaalzaken. Samen met de mede-accountmanagers bezoek je de key accounts op regelmatige basis.

Je werkt intensief samen met verschillende afdelingen (commerciële binnendienst, marketing, logistiek,..). Rapportering en cijferanalyses maken uiteraard ook deel uit van je takenpakket.

Jouw analytische blik op de markt zorgt ervoor dat je oog hebt voor nieuwe business opportuniteiten. Je denkt mee over hoe marktevoluties en trends kunnen worden omgezet in successen.

Je rapporteert aan de Commercieel Directeur.


Profiel

Je kunt met druk omgaan

Je bent nauwkeurig en weet de nodige structuur aan te brengen

Je volgt deadlines en gemaakte afspraken

Je hebt oog voor detail, werkt efficiënt en weet je tijd optimaal te verdelen

Je bent leergierig

Ervaring in verlichting is een plus, jouw motivatie primeert!

Je bent zelfstandig – accuraat – ordelijk


Jobgerelateerde competenties

Het plan voor klantenwerving ontwerpen en de klantbezoeken plannen

De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren

Een vooruitgangstraject voorstellen

Een bijdrage leveren aan de commerciële en marketingstrategie van de onderneming

De bestelling (beschikbaarheid van producten, leveringstermijn, behandeling van klachten, …) en de klanten (getrouwheidsacties, tevredenheidsenquêtes, aanmaningen, …) opvolgen

Het commerciële voorstel uitwerken

Samen met de klant de voorwaarden van de verkoopovereenkomst of de prijsraming overeenkomen

Producten presenteren of demonstreren bij de klant en advies geven

De klantenwerving administratief opvolgen en het team informeren

Commerciële acties uitvoeren tijdens evenementen


Persoonsgebonden competenties

Regels en afspraken nakomen

Zelfstandig werken

Commercieel zijn

Plannen (= ordenen)

Samenwerken als hecht team

Resultaatgerichtheid

Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)

Klantgerichtheid

Leervermogen hebben


Aanbod

Een uitdagende en gevarieerde job in een groeiend bedrijf

Aangename werkomgeving met fijne collega’s

Kans om mee te denken met het bedrijf

Je werkt in een vaste en voltijdse functie in een gezond en stabiel bedrijf.

Je ontvangt een marktconform loon

Naast 20 verlofdagen ontvang je ook nog ADV dagen, je werkt namelijk in een 40 uurrooster

Een catalogus als beste vriend